Örtagård!

Hoppas alla haft en riktigt härlig midsommar! Har firat den med familj & vänner i vackra Blekinge! Passade på att besöka butiken Alvas hus i Karlskrona...& DET ångrar jag inte!;) Helt underbar butik med inredning & kläder helt i min smak! Innan vi åkte han vi precis bli någorlunda färdiga med min örtagård. Ska byggas ett par odlingsbänkar som även dom ska målas Falusvarta. Har tänkt mig två stycken rottingstolar & ett litet bord för en liten fika i det gröna, men det får nog vänta ett tag.Planterade en syren häck runt om som kommer att ge en härlig doft & lummighet. Visar lite före & efter bilder av hörnan på trädgården som vi anlagt örtagården i. Marken köpte vi till för några år sedan & gick då knappt att ta sig igenom för allt sly som växte där.




Så här ser det ut i dag..nästan färdigt!



Så här såg det ut från början.(man ser knappt hörnan.)



Här börjar man se konturerna på trädgården.



Vi har grävt allt för hand & sått gräsmatta. Ni ser den blivande
Örtagården i den högra hörnan. (Ej påbörjad ännu.)



Allt går bara man vill...& det syns ju faktiskt aldrig hur lång tid
det har tagit...bara hur noggrant det är gjort!!;))


Varma kramar/Lotta





Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefint, har sett projektet växa fram från vägen. Kanon. KRamar

2011-07-02 @ 06:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0