Mååånga äpplen bliiire!!

Vi har ett enormt stort gammalt äppleträd på vår tomt. Varje år blir det mängder med äpplen. Brukar frysa in färdiga äppleklyftor & lägga i en påse. Perfekt att kunna njuta av äpplepaj året runt!:) Jag har en super enkel äpplepaj som jag brukar göra, tar inte många minuter att slänga ihop.

200g smör
3dl mjöl
1,5dl socker
3dl havregryn
1tsk bakpulver

Smält smöret & blanda i mjölet. Rör till en slät smet.
Häll sedan i dom andra ingredienserna.
Häll blandningen över äppleklyftorna & grädda
i 200°   Ca.30min
Vill du ha en lite knäckigare paj kan du ringla över lite sirap innan gräddningen.

♥Njut♥





Var tvungen att ta denna bild på dom vackra gräsaxen
som vajjade i vinden!

Varma kramar/Lotta




Kommentarer
Postat av: Loppisblomman

Tack för titten på min blogg...jag blir så glad:)



Vilka två underbara bilder du tagit!!



Kram Maria

2011-08-22 @ 21:01:38
URL: http://www.loppisblomman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0