Bland rosor & lavendel..

I dag blir det en liten paus på Österlenresan. Ni ska få se vad jag har pysslat med hemma hos mig. Det har blivit en ny rosspalje som en liten avgränsning mellan fram & baksida på huset. I spaljen har jag planterat fyra stycken klätterrosor & några lavendel där i mellan. Sedan har ett vildvuxet litet silverpäronträd fått flytta in i min örtagård. Dom fina rostiga spirorna är köpta på Jansro hem & trädgård & den roliga lilla kranen/kroken kommer från Qvesarum byggnadsvård. 
Längs med den nylagda stenmuren har jag planterat små rosa buskrosor, det är en lite lägre bredväxande sort & jag hoppas dom kommer att hänga lite över kanten på stenmuren. Rosen heter: The Fairy.
 
 
 
 
      
 
 
 
 
 
 
Varma kramar/Lotta
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0